Over

Marc van der Woude is journalist, marketeer en ondernemer. Hij is constructief-kritisch betrokken bij ontwikkelingen in politiek en maatschappij in zijn woonplaats Ede en schrijft daarover op dit weblog.

Tussen 2014 en 2018 heeft hij als (sociaal-)ondernemer en inwoner meerdere initiatieven genomen om bij te dragen aan de collectieve ambities van de Gemeente Ede, maar kwam telkens van een koude kermis thuis. In deze kritische evaluatie beschrijft hij heel feitelijk vijf concrete cases. Voorbeelden die illustreren waar burgers en ondernemers bij de plaatselijke overheid tegenaan lopen, voorzien van suggesties hoe het beter zou kunnen.

Je kunt hem ook volgen op Twitter of een mailtje sturen.

Waarom het domein Ede Citymarketing?

Hij zegt hierover: “De afgelopen jaren heb ik me regelmatig verbaasd over de manier waarop bestuurders, ambtenaren en marketeers Ede als stad en zichzelf op allerlei manieren promoten en de hemel inprijzen. Nu is Ede ook een fijne stad om te wonen, maar vaak worden zaken die niet goed gaan met misleidende PR overschreeuwd. Gezonde tegenspraak is nodig om samen verder te komen.

Omdat het domein edecitymarketing.nl nog vrij was, heb ik deze voor € 1 geregistreerd. Gewoon omdat het kon, als statement. Want Ede geeft tonnen uit aan citymarketing en is te onachtzaam geweest om het bijbehorende domein te registreren. Daarom gebruik ik het nu om een kritisch-constructief tegengeluid te laten horen.”