Over

Marc van der Woude is journalist, marketeer en lokaal initiatiefnemer. Hij is constructief-kritisch betrokken bij ontwikkelingen in politiek en maatschappij in zijn woonplaats Ede en schrijft daarover op dit weblog.

In Ede is net als in andere plaatsen in Nederland sprake van een groeiend wantrouwen tussen overheid en burger. Plannen van de overheid gaan te vaak over de hoofden van inwoners heen en voor burgerinitiatieven worden veel hordes opgeworpen, met als gevolg ontmoediging. Intussen wordt Ede actief in de etalage gezet, landelijk en zelfs internationaal. Het dorp, of is het een stad, moet worden opgestuwd in de vaart der volkeren. Er ontstaat wrijving tussen het gewenste imago van Ede en de realiteit. Die spanning zit ook in de artikelen op dit weblog.

Waarom het domein Ede Citymarketing?

Hij zegt hierover: “De afgelopen jaren heb ik me regelmatig verbaasd over de manier waarop bestuurders, ambtenaren en marketeers Ede als stad en zichzelf op allerlei manieren promoten en de hemel inprijzen. Nu is Ede ook een fijne stad om te wonen, maar vaak worden zaken die niet goed gaan met misleidende PR overschreeuwd. Gezonde tegenspraak is nodig om samen verder te komen.”

“Omdat het domein edecitymarketing.nl nog vrij was, heb ik deze voor € 1 geregistreerd. Gewoon omdat het kon, als statement. Want Ede geeft tonnen uit aan citymarketing en is te onachtzaam geweest om het bijbehorende domein te registreren. Daarom gebruik ik het nu om een kritisch-constructief tegengeluid te laten horen.”

Je kunt Marc volgen op Twitter of een mailtje sturen.